Dag 1 van Bingelrade naar St. Vith - Reisverslag uit Bingelrade, Nederland van Eugene Heijnen - WaarBenJij.nu Dag 1 van Bingelrade naar St. Vith - Reisverslag uit Bingelrade, Nederland van Eugene Heijnen - WaarBenJij.nu

Dag 1 van Bingelrade naar St. Vith

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Eugene

15 April 2019 | Nederland, Bingelrade

Vrijdag 12 april 2019, dag 1. Ik start rond 9 uur. De donderdag ervoor was nog een lange dag geworden. Overleg in de wonderschone stad achter de duinen, 's Gravenhage zelf, jawel.
Ooit in het verre verleden begonnen als adspirant van de toen nog gemeentepolitie. Tijd vliegt!
De fietstassen zijn gepakt, de mtb is er klaar voor en de laatste dingen komen vanzelf wel morgenochtend.
Mijn lief is niet thuis om afscheid te nemen, oma is bij de kleintjes.
De weersvoorspellingen zagen er de afgelopen dagen goed uit, ware het niet dat er een kentering plaatsvindt. Het wordt koud, guur en straffe noord/oosten wind. Op tijd naar bed en vroeg uit de veren om te starten met het avontuur.
Ik neem van alles mee, route boekjes, routeapps, gsm, IPad opladers en vooral een powerpack. Hum de tassen worden er niet lichter op! Nou om 7 uur gaat de wekker, hup uit bed, ontbijten en de boel een beetje aan kant doen. Kat Sammie verzorgd en de fiets kleding aan. Effe voor negenen is het zover op de pedalen en gaan. Tjonge wat is het koud, heeft het nu echt gevroren?
Route voor vandaag is naar St.Vith in België. Ik had gerekend op ongeveer 100 km. Van Bêngelder naar Aken en daar de Vennbahn op. (Google zelf maar)
Strava aan via de iPhone en wat blijkt effe na Roetgen geen stroom meer, batterij leeg. Een heel stuk gefietst zonder opname. Horloge aan de powerpack verbonden en opnemen maar weer.
Uiteindelijk in St. Vith aangekomen, verkleumt na ongeveer 6 uur beweegtijd en 103 km, volgens Strava. Ik denk iets meer, maar voldaan gevoel. Lekker warm gedoucht en kou uit het tere lijf verdreven, hahaha. Mijzelf getraceerd op een schnitzel met pommes. Zo buikje vol, terug naar B&B gewandeld en lekker tukken. Morgen is het weer vroeg dag, toch!

  • 15 April 2019 - 18:08

    Marita:

    Ja, dat weer heb je niet in de hand. Ik vind je in ieder geval een enorme bikkel dat je het toch maar doet! Lang leve de techniek en we kunnen je lekker blijven volgen!
    Dikke kus van je lief

  • 18 April 2019 - 15:49

    Dolf:

    Wow Eugène echt knap hoor ... Ja het was echt koud, had vroege op de bike, die gemotoriseerde dan wel hi hi ...
    Ik doe het je in ieder geval niet na ! Apetrots hoor op mijn zwager ...
    TOPPIE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 April 2016
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 10597

Voorgaande reizen:

05 Juni 2023 - 20 Juni 2023

Een fietservaring!

12 April 2019 - 20 April 2019

met de fiets naar Villedaigne Zuid Frankrijk

30 Maart 2016 - 01 Juli 2016

Mijn reis naar Lesbos

Landen bezocht: