Dag 4 van Cattenom naar Bouxières ss Froidmont - Reisverslag uit Bingelrade, Nederland van Eugene Heijnen - WaarBenJij.nu Dag 4 van Cattenom naar Bouxières ss Froidmont - Reisverslag uit Bingelrade, Nederland van Eugene Heijnen - WaarBenJij.nu

Dag 4 van Cattenom naar Bouxières ss Froidmont

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Eugene

17 April 2019 | Nederland, Bingelrade

Dag 4 wil eigenlijk zeggen dag 5. Dag 4 was maandag, rustdag in Cattenom. De vierde fietsdag in ieder geval. De b&b le clos Du Verger in Cattenom verlaten en richting de chambre d' hotes La Croi de Lorraine van Marie-Jo en Francois Albert vertrokken. Kom ik nog op terug, die 2.
Omdat ik besloten had een andere route te nemen zodat we elkaar in de buurt van Beaune konden treffen, had dat ook tot het gelukkige effect dat ik geen echt grote afstanden meer hoeft te rijden. Ik kan ongeveer 300 km verdelen over 4 dagen, etappes tussen de 60 en 80 km. Vinden mijn benen en achterwerk prima trouwens.
Wat ik voorheen niet wist, is dat ook aan deze kant een prachtige fietsroute loopt, de "Charles le Téméraire". Vraag mij niet wie of wat, maar het is een mooie route langs de Moezel. Je komt nog eens ergens van Thionville naar Metz richting Nancy.
Vandaag zo'n 74 km gefietst, lekker op het gemak, maar weer wind tegen en het laatste uur regen. Echt niet leuk hoor! Omdat ik langs de Moezel fiets is er veel vlak, behalve dat het op en neer gaat door allerlei verkeersmaatregelen. Nu is het ook nog zo dat veel bedrijven in de horecasector in deze tijd van het jaar gesloten zijn. Overnachtingen liggen ook vaker iets van de route af, zo ook deze, "Croi de Loraine". Een kleine 10 km landinwaarts zal ik maar zeggen. En ja hoor, vandaag zat het venijn echt in de staart. Niet alleen het hemelsvocht maar ook de laatste klimmetjes maakten het nog effe lastig.
Nu zei ik gisteren al dat Google maps een uitkomst is, dat is natuurlijk zo. Wel geven zij een voorwaarschuwing af door te vertellen dat niet elke weg die zij aangeven ook daadwerkelijk de realistische weergave is. Dat klopt!!!!!
Zowel gisteren als vandaag ben ik enkele uitdagingen tegengekomen. Wegen die eigenlijk geen wegen zijn, hobbels, knobbels, gaten en karresporen, waterplassen, rotsen, stenen en wat niet al. Nu was ik al blij met mijn MTB en met de bredere anti leibanden al helemaal. Fiets onder de "pratsch", tassen "verzouwt", polsen gekneusd en hoofd los op de nek. Een beetje overdreven, maar toch!
Zelfs na de laatste "heuvel" voor het Croi, moest ik weer zo'n
hel-road nemen. Nou, ik dacht het toch van niet. Gewoon via de normale weg naar het dorp gereden en wat bleek; de laatste km bergaf.
Aangekomen bij de B&B maakt Marie de deur open met de mededeling dat ik te vroeg ben en dat zij nog bezig is met de voorbereiding van de lunch voor haar en haar man.
Ik geloof dat zij heel snel in de gaten had hoe mijn vlag ervoor hing. Ik denk dat mijn non-verbale communicatie duidelijk genoeg was. Reactie:"Kom maar binnen, lekker warm, zet de fiets maar in de garage en snel naar de kamer. Straks lekker eten!"
Oké prima reactie. Mooie grote kamer, netjes verzorgt. Kleren uit en lekker warm stomen onder de douche.







  • 17 April 2019 - 16:34

    Marita:

    Goeie keuze gemaakt om die andere route te kiezen! Geniet nog maar even, want over 2 nachtjes is het over met de rust

  • 18 April 2019 - 16:04

    Dolf:

    Echt goed bezig Eugene ... en geweldig om.te lezen allemaal ... mooi ook het commentaar van Myrthe gisteren ... nou, zet hem op, de laatste loodjes !!! TOPPIE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 April 2016
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 10619

Voorgaande reizen:

05 Juni 2023 - 20 Juni 2023

Een fietservaring!

12 April 2019 - 20 April 2019

met de fiets naar Villedaigne Zuid Frankrijk

30 Maart 2016 - 01 Juli 2016

Mijn reis naar Lesbos

Landen bezocht: