De voorbereiding - Reisverslag uit Bingelrade, Nederland van Eugene Heijnen - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Bingelrade, Nederland van Eugene Heijnen - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: ikzelf

Blijf op de hoogte en volg Eugene

05 April 2019 | Nederland, Bingelrade

Er komt een moment waarop je soms denk wat kan ik nog gaan doen?
Wij hadden besloten dat we dit jaar 2019 op vakantie zouden gaan naar zuid Frankrijk. In het plaatsje Villedaigne is een B&B gevestigd door een "oud" collega van Marita, Domaine des Agnelles.
De vraag kwam op of de kinderen en de kleinkinderen mee zouden gaan. Voor dat alles in kannen en kruiken was duurde wel even. Uiteindelijk geboekt en we kunnen gaan voorbereiden.
Nu had ik al eens eerder gedacht om een verre fietstocht te maken. Enkele jaren gelden ben ik al eens vanuit Normandie terug naar huis gefietst. Frans is toen als begeleider meegegaan met de auto en dat was ook weer een mooie ervaring. Nu eens een keer alleen lijkt mij ook een avontuur, toch!
Mijn besluit stond al gauw vast: "Ik ga met de fiets!"
allerlei wilde plannen ontstonden in mijn brein. Uiteindelijk lies ik voor de MTB, die ik inmiddels heb laten nakijken en in orde maken. Bagagedrager gemonteerd, fietstassen gekocht, 2 voor achter en 1 voor aan het stuur. Een paar rondjes gedraaid op fietstrainer en Zwift.
routes op internet gezocht, gevonden en gedownload. Boekjes aan geschaft, " de groene weg naar de middellandse zee".
Het begin van de route (de start is in Heerlen) verkend. Extra power pack voor de iPhone aangeschaft.
Ik ben er klaar voor, vindt de opportunist in mij.
Nou het zal mij benieuwen. De eerste overnachting is geboekt in St. Vith. Ik denk dat de rest nog geen zin heeft daar ik niet kan inschatten hoe het zal verlopen. Ik zie wel, hahaha.
De foto is al enkele jaren oud maar geeft wel weer hoe het zit. Blik op oneindig en verstand (voorzover aanwezig) op nul.

  • 05 April 2019 - 13:20

    Peterjanssen:

    Hoi Eugene
    hoop dat ik een stukje met je mee kan reizen als ik jou verslag lees, lijkt me heel leuk.
    Alvast succes gewenst.
    groet Peter

  • 13 April 2019 - 06:04

    Myrthe Heijnstein:

    Haaa Pa! De kop is er af! Leuk om te lezen en op strava te volgen, ben jaloers én super trots dat je dit ‘gewoon’ ff doet. Plan maken en just do it. Veel succes, wens je weinig lekke banden toe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 April 2016
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 10601

Voorgaande reizen:

05 Juni 2023 - 20 Juni 2023

Een fietservaring!

12 April 2019 - 20 April 2019

met de fiets naar Villedaigne Zuid Frankrijk

30 Maart 2016 - 01 Juli 2016

Mijn reis naar Lesbos

Landen bezocht: